رنگ شناسی در سایت

نکته ای که استفاده از رنگها در طراحی سایت را با طراحی روی کاغذ متمایز میکند. تفاوت رنگ و نور است. در طراحی دیجیتال و طراحی وب ما از سه نور قرمز، سبز، زرد برای ایجاد تصاویر استفاده می کنیم. هرکدام از این سه نورها 255 شیب رنگی در اختیار ما قرار میدهد که عملا بیش از شانزده میلیون رنگ مختلف برای طراحی در اختیار ما قرار می گیرد.

برخی از شیب رنگ ها برای چشم انسان قابل تمایز نیست.

ادامه نوشته

برندینگ (برند سازی) و برند چیست و چگونه کسب و کار شما را دگرگون می کند!؟

برندینگ در کسب وکار اینترنتی

برندینگ و برند چیست؟ وقتی می خواهیم یک شرکت را راه اندازی کنیم و یا شروع به فعالیت شغلی نماییم و به مردم خدمات یا محصولاتی را  ارائه دهیم. وقتی با اطرافیان صحبت می کنیم تمامی آن ها تاکید بر این دارند که کارت را برن سازی کن و برای خودت یک برند را خلق کن! اما به راستی برند چیست و چرا سرمایه داران و مدیران شرکت ها تا این حد بر این موضوع تاکید دارند؟ آیا برندینگ یک کار بخصوص است یا یک مجموعه ی عملیاتی؟ در ادامه می خواهیم ببینیم که اصلا برندینگ چه تعریفی دارند و برند چیست؟

ادامه نوشته

بازاریابی دهانی چیست؟

 

بازاریابی دهانی چیست و چگونه آن را اجرا کنیم؟؟

مدیران موفق به خوبی می دانند که ارزش هر مشتری تنها به میزان خرید او از سازمان نیست بلکه هر مشتری و میزان رضایت او و نظری که در مورد محصول و سرویس در جامعه ارائه می دهد بسیار مهم است. هر مشتری در جامعه به صورت بالقوه می تواند یک بازاریاب برای محصول شما باشد، البته این امر در صورتی رخ خواهد داد که او از سرویس دریافت شده واقعا رضایت داشته باشد. بالعکس هر مشتری ناراضی می تواند باعث زده شدن چند مشتری احتمالی دیگر شود. اهمیت تبلیغات توسط مشتریان که از آن به عنوان بازاریابی دهانی یا تبلیغات شفاهی یاد می شود در ادامه بیان خواهد شد:

ادامه نوشته

رویای ثروت با بازاریابی شبکه ای ؛ واقعیت یا سراب؟

 

یکی از مدلهای بازاریابی و تجارت که از سال ۱۳۹۰ وارد ایران نیز شد و حتی جنبه قانونی پیدا کرد، بازاریابی چند سطحی یا شبکه ای بود. مدل فروش بازاریابی شبکه ای که شباهت هایی به مدل های شرکت های هرمی داشت مورد بحث و مناقشات فراوانی بود و عده ای نیز با هدف کسب درآمد فراوان به این کسب و کار وارد شدند اما بازاریابی شبکه ای چیست؟ چگونه کسب درآمد می کند و مسائل قانونی و شرعی پیرامون آن به چه صورت است؟ برای یافتن پاسخ سوالات بالا در ادامه با ما همراه باشید

 

بازاریابی شبکه ای چیست؟

بازاریابی چندسطحی (Multi Level Marketing)  یک استراتژی بازاریابی فروش مستقیم است که در آن بازاریاب علاوه بر پادادشی که بابت فروش مستقیم محصول دریافت می کند بابت فروش افرادی که توسط او استخدام شده اند نیز درآمد کسب می کند. افرادی که توسط بازاریاب استخدام شده اند “زیر مجموعه” او نامیده می شوند و شخص بازاریاب بابت فروشی که زیرمجموعه های او داشته اند نیز پاداش دریافت می کند. این زیرمجموعه ها می توانند تا چندسطح نیز ادامه داشته باشند. فرد بازاریاب با داشتن زیرمجموعه های بیشتر می تواند سود بیشتری کسب کند.

ادامه نوشته

 ترفندهایی در تبلیغات خلاقانه مشتری را به خرید کالا ترغیب میکند؟

 ترفندهایی در تبلیغات خلاقانه مشتری را به خرید کالا ترغیب میکند؟

 

بسیاری از افراد برای آنکه بتوانند درآمدی برای خود کسب کنند، به تولید یک محصول روی می آورند. بیشتر اینگونه تصور می شود که کیفیت اجناس نقش اصلی را در میزان فروش یک محصول ایفا می کند. این مسئله به جای خود اهمیت دارد، اما بازاریابی مقوله ای است که به شدت تاثیر گذار است و باید اهمیت زیادی به آن داده شود.

ادامه نوشته

نکاتی که هرگز نباید براساس آنها کمپین تبلیغاتی خود را ارزیابی کنیم

 

 

نکاتی که هرگز نباید براساس آنها کمپین تبلیغاتی خود را ارزیابی کنیم

بی تردید در تبلیغات نباید انتظار وجود داده های دقیق پیرامون هر اقدام مان را داشته باشیم. برهمین اساس مسئله اصلی کمبود معیارهای مطلوب برای ارزیابی کمپین های تبلیغاتی است. یکی از اشتباهات رایج در این زمینه اعتماد به معیارهای نامناسب است. در حقیقت بسیای از معیارهای رایج برای ارزیابی عملکرد کمپین ها آن طور که به نظر می رسند، مطمئن نیستند. با این حال صرف نظر از چنین معیارهایی به اندازه صحبت پیرامون شان ساده نیست. به عنوان یک بازاریاب به محض ورود به پروژه طراحی کمپین این معیارها وارد ذهن تان خواهد شد. بی شک برای رهایی از این مسئله دشوار راه حل خاصی مورد نیاز است.

ادامه نوشته

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق

 

 

6 گام اجرای کمپین تبلیغاتی موفق

کمپین تبلیغاتی به معنای استفاده از کانال های مختلف برای رساندن پیام تبلیغاتی است. مهم نیست که محصول یا خدمتی که در کسب و کار خود ارائه می دهید چقدر عالی و فوق العاده است، اگر به درستی تبلیغ نکنید هیچکس اسمی از محصول تان نخواهد شنید. اجرا و طراحی کمپین تبلیغاتی، روندی است که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. اگر این روند به درستی اجرا شود، تبلیغات می تواند یک سرمایه گذاری فوق العاده برای کسب و کار کوچک شما باشد؛ اما اگر ضعیف اجرا شود، تبلیغات می تواند باعث از دست رفتن همه سرمایه تان شود. با این توضیحات در ادامه با 6 گام جهت اجرا و طراحی کمپین تبلیغاتی موفق آشنا می شویم.

ادامه نوشته

بایدها و نبایدهای یک کمپین تبلیغاتی

 

بایدها و نبایدهای یک کمپین تبلیغاتی

 

تبلیغات بیش از استعداد به عناصری مثل هوشمندی و نظم نیاز دارد. کمپین‌های تبلیغاتی شما ممکن است در نهایت خلاقیت طراحی شده باشند اما اگر این کمپین‌ها از عناصری مثل پیام واضح، انتخاب درست مخاطب هدف و دکمه‌ی CTA بی‌بهره باشند، قطعا نتایج مطلوبی را به همراه نخواهند داشت. یا حتی ممکن است شما خود را در مواجه با کمپینی ببینید که توانسته موجب آشنایی تعداد زیادی از مخاطبان جدید با کسب و کار شود، اما نرخ تبدیل آن (تبدیل بازدیدکننده به مشتری) بسیار پایین بوده. امروز می‌خواهیم در مورد ۸ ترفندی صحبت کنیم که با کمک آن‌ها می‌توانید اثرگذاری کمپین‌های تبلیغاتی‌تان را افزایش دهید.

ادامه نوشته

آموزش طراحی کمپین تبلغاتی

 

آموزش طراحی کمپین تبلیغاتی

از نظر تخصصی تنها راه انسجام بخشی تمام اجزاء تبلیغاتی یک شرکت در جهت اهداف استراتژیک، کمپین تبلیغاتی است که با طراحی درست و هدفمند آن می توان به تأثیرات فراتر از انتظار رسید. برای ایجاد یا ارتقاء موقعیت یک کالا یا خدمات در ذهن مخاطبان از رسانه های گوناگون استفاده می شود، زیرا که مخاطبان نیز گوناگون و متنوع هستند. بخشی از این ابزارها شامل تلویزیون، رادیو، مطبوعات، تبلیغات محیطی، اینترنت و… است. در ادامه ۱۰ راهکار برای طراحی کمپین تبلیغاتی که سنجش و ارزیابی شده را در این مقاله گنجانده ایم کهدر ادامه به آن می پردازیم.

ادامه نوشته

کمپین تبلیغاتی چیست؟

 

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی از جمله‌ی واژه‌هایی است که این روزها زیاد به کار برده می‌شود.

معمولاً مهم‌ترین صفتی که در توصیف کمپین های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، حجم ریالی کمپین است. بارها می‌شنویم که فلان شرکت، یک کمپین تبلیغاتی ده میلیاردی اجرا کرده است. یا شرکت دیگری، با وجود علاقه به اجرای کمپین های تبلیغاتی، بودجه ی کافی برای اجرای آنها در اختیار ندارد. معمولاً در میانه بحث‌های مربوط به بودجه و تقسیم‌بندی آن، فلسفه اصلی «کمپین» به فراموشی سپرده می‌شود. به همین دلیل، ما در یک متن جداگانه، به این مطلب پرداختیم که اساساً چرا از لغت «کمپین» در عبارت «کمپین تبلیغاتی» استفاده می‌شود؟

ادامه نوشته

پهنای باند هاست چیست؟

 

یک اتوبان را در نظر بگیرید. فرض کنید این اتوبان دارای دو خط (Line) است. در این صورت فقط دو ماشین می‌توانند کنار هم به طور همزمان حرکت کنند. هر چقدر این خط‌ها بیشتر باشند تعداد ماشین‌های بیشتری هم می‌توانند در کنار هم حرکت کنند.

ادامه نوشته

انواع هاست در طراحی سایت

انواع هاست در طراحی سایت

 

هاست در طراحی سایت

 

انواع هاست در طراحی سایت

زمانی که شما برای طراحی سایت اقدام می کنید نیاز دارید آن را با استفاده از سرویس وب هاستینگ روی یک هاست آپلود کنید.

هاست در طراحی سایت به طور کلی به سه نوع تقسیم می شود:

  • هاست اشتراکی
  • سرور اختصاصی
  • سرور مجازی
ادامه نوشته

هاست HOST چیست؟

هاست چیست ؟

 

دامنه چیست

 

 هاست جایی که اسباب و اثاث خونه که همون داده ها و اطلاعات یه سایت هستند تو فضای اون جای میگیره .

 

ادامه نوشته

خطای 404 چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

خطای 404 چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

 

خطای 404 چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

 

خطای 404 (ERROR 404) چیست؟

خطای 404 یا خطای 404 Not Found یکی از کدهای وضعیت HTTP است که به معنای پیدا نشدن منبع یا صفحه موردنظر می باشد. خطای 404 در صورتی رخ می دهد که کاربر، صفحه درخواست شده از سایت شما را نتواند ببیند. یعنی آن صفحه در سایت شما موجود نباشد. به طور مثال؛ شما قصد مشاهده یک صفحه از وب سایت را دارید. آدرس یا URL آن صفحه را در مرورگر خود تایپ می کنید. مرورگر، درخواست شما را به وب سرور ارسال می کند. در صورتی که صفحه موردنظر در سرور سایت موجود نباشد، وب سرور به منظور آگاه کردن شما از نبود صفحه مورد نظر، خطای 404 را برای تان آشکار می کند.

ادامه نوشته

متا تگ چیست؟

متا تگ چیست؟

 

 

امروزه بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو و استفاده ساده تر کاربران امری غیر قابل اجتناب است. بدون داشتن یک وب سایت بهینه شده با محتوای ارزشمند، تقریبا هیچ رقابتی وجود نخواهد داشت چرا که در قعر جدول نتایج خواهید بود. برای سئوی سایت، لازم است ساختاری منسجم و بهینه برای آن تعریف کنید، که بخشی از این فرایند مربوط به استفاده صحیح از متا تگ ها «Meta Tag» می شود. در این نوشته به توضیح متا تگ، اهمیت و نحوه بکارگیری آن در قسمت های مختلف سایت می پردازیم.

ادامه نوشته

نقشه سایت(sitemap) چیست؟ چگونه سایت مپ بسازیم

 

 

نقشه سایت(sitemap) چیست؟

چگونه سایت مپ بسازیم

 

نقشه سایت نوعی فایل می باشد که شامل تمام ادرس های موجود در یک وبسایت می باشد و بصورت عامیانه با پسوند xml ارائه و ساخته می شود.

xml نوعی زبان نشانه گذاری با قابلیت توسعه است سایت مپ یکی از موارد بسیار مهم در بهینه سازی وبسایت طلقی می شود.

همینطور سایت مپ شامل اطلاعات متا تگ های ادرس های وبسایت است و میزان تاثیر و اهمیت ارتباط با صفحات دیگر را شامل می شود نقشه سایت به وبسایت شما کمک می کند تا موتورهای جستجو راحت تر بتوانند اطلاعات مربوط به صفحات شما را درک و بایگانی کنند و اگر شما اطلاعاتی را در صفحات قدیمی بروز کنید بتوانند موتورهای جستجو را با خبر کنند.

ادامه نوشته

گوگل پنالتی چیست ؟

گوگل پنالتی چیست

 

گوگل پنالتی چیست ؟

پنالتی گوگل بسیار شبیه به مجازات های ورزشی است. در اصل آنها برای مجازات وب سایتهایی که اشتباه انجام داده اند طراحی شده اند.به آن گوگل پنالتی گوییم. این مجازات ها همیشه به صورت دستی انجام نمی شوند ، و ممکن است آنها روی وب سایتهایی ایجاد شده توسط کسانی که هیچ تصوری از اشتباه بودن آنها ندارند تأثیر بگذارد ، اما هنوز هم می توانند عملکرد سایت را در نتایج جستجو و پس از آن تأثیر بگذارد.

اگر ترافیک وب سایت شما به طور ناگهانی کاهش یابد و شاهد کاهش رتبه بندی مربوطه باشید ، احتمال خوبی وجود دارد که توسط گوگل پنالتی شوید.

ادامه نوشته

افزایش رتبه سایت در گوگل

افزایش رتبه سایت در گوگل

در مورد ایجاد مجموعه ای از تغییرات کوچک و به ظاهر ناچیز در وب سایت شما است ، که با اضافه شدن آنها می تواند تأثیر بزرگی در رتبه سایت شما داشته باشد.باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می شود.سئو بهبود می یابد. در اینجا بهترین روشهای اصلی جستجوگرها در صفحه ارائه شده است که می توانید برای بهبود ranking موتورهای جستجو در وب خود استفاده کنید.

افزایش رتبه سایت در گوگل

افزایش رتبه گوگل مساوی افزایش درآمد

ادامه نوشته

سئو داخلی یا On-Page SEO چیست؟

سئو داخلی یا On-Page SEO چیست؟چگونه سئو داخلی انجام دهیم؟

 

هیچ عملی مفیدتر از بهینه سازی موتور جستجو یا سئو برای افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک شما وجود ندارد، گوگل چندین به روزرسانی الگوریتم (پنگوئن ، پاندا و Hummingbird والگوریتم پنالتی) منتشر کرده است.

هر استراتژی سئو در اولویت های رتبه برتر در نتایج جستجو قرار دارد. برای درک بیشتر این موضوع ، ابتدا باید بدانید SEO On-Page چیست.تمرکز ما در این مقاله نشان دادن عملی ترین تاکتیک های سئو داخلی که باعث می شود رتبه بندی جستجوی شما بهبود یابد ، ترافیک شما را افزایش داده و تجربه کاربر را در وب سایت شما ارتقا بخشد.

ادامه نوشته

فایل robots.txt چیست

فایل robots.txt چیست و نحوه ایجاد آن

 

شاید تعجب کنید که می دانید که یک فایل متنی کوچک ، معروف به robots.txt ، می تواند سقوط وب سایت شما باشد.

اگر به طور نادرست از آن استفاده كنید ، می توانید به روباتهای موتور جستجو بگویید كه كل وب سایت خود را خزیده نكنند ، این بدان معنی است كه در نتایج جستجو ظاهر نمی شود. 

ادامه نوشته

انکر تکست Anchor text چیست؟چرا مهم است

انکر تکست چیست

 

انکر تکست ((Anchor text) چیست؟چرا مهم است

 

از نظر تاریخی ، وب سایت ها با بهینه سازی متون لنگر ، قادر به بازی سیستم بودند ، که نتایج آن برای آنها سودمند بود ، اما برای کل اکوسیستم جستجوی Google مضر است. فریبکاران پاداش گرفتند ، در حالی که کار صادقانه بدون توجه به جریان افتاد. همه این موارد اکنون به وضوح تغییر کرده است ، اما این سؤالاتی را برای شما ایجاد می کند: آیا انکر تکست برای سئو مهم هستند ، آیا باید برای متون لنگر خود و غیره بهینه شوید.

ادامه نوشته

لینک داخلی چیست و تاثیر لینک سازی داخلی بر seo

لینک داخلی چیست و تاثیر لینک سازی داخلی بر seo

 

قبل از اینکه محتوای شما بتواند رتبه بندی کند ، به پیوندهایی نیاز دارد. Google هنگامی که به جایی از وب وصل شده اید ، پست ها و صفحات شما را به بهترین وجه می یابد.لینک های داخلی همچنین محتوای شما را به هم متصل می کنند و از ساختار وب سایت شما به Google ایده می دهند. آنها می توانند سلسله مراتبی را در سایت شما ایجاد کنند .

لینک داخلی چیست


هنگامی که اطمینان حاصل شود که سایت شما از نظر ظاهری در بهترین حالت قرار دارد ، یکی از سنگ بنای SEO فنی بهینه سازی لینک داخلی سایت شماست.لینک داخلی محتوای شما را به هم متصل می کنند و درکی از ساختار وب سایت شما به موتورهای جستجو می دهند.

ادامه نوشته

لینک خارجی چیست؟

 

لینک خارجی پیوندی که از یک دامنه به دامنه دیگر نشان داده می شود ، به عنوان یک لینک خارجی شناخته می شود. به عبارت ساده تر ، اگر وب سایت به وب سایت شما پیوند دارد ، به عنوان پیوند خارجی شناخته می شود. به همین ترتیب ، اگر سایت شما به وب سایت دیگری لینک شود ، به این لینک خارجی نیز گفته می شود. وقتی پیوندی از وب سایت به وب سایت شما پیوند می یابد ، معمولاً به عنوان “پیوند ورودی” یا “بک لینک” شناخته می شود ، و هنگامی که به یک وب سایت دیگر پیوند می دهید ، به عنوان “پیوند برون مرزی” شناخته می شود.

ادامه نوشته

seo  چیست ؟

سئو seo چیست ؟ 

 

 

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست.

آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي

با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست.

اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.

ادامه نوشته

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا در واقع همان چیزی است که کاربران مختلف به خاطر آن وارد یک وب سایت و یا وبلاگ می شوند. تولید محتوا سایت در فرآیند سئو و بهینه سازی وب سایت نقش بسیار پر رنگی دارد به گونه ای که شما با ایجاد محتوا با کیفیت می توانید رتبه وب سایت خود را بسیار افزایش دهید. از همین رو اغلب مدیران وب سایت ها بخش عظیمی از فعالیت های خود را به فرآیند ورود محتوا اختصاص می دهند و به دنبال آن محتوا نویسان و وبلاگ نویسان متخصصی را استخدام می نمایند. هزینه تولید محتوا به عوامل متعددی وابسته است. شما با به کار گیری خدمات تولید محتوا اطلاعاتی را از منبع های معتبر در زمینه کسب و کار خود، به کمک ابزار ها و روش های تولید محتوا به کاربران منتقل می کنید. محتوا موضوعی است که در همه جا از جمله اینترنت، کتاب ها، مجلات، تلویزیون، ذخیره کننده ها، رادیو و… وجود دارد، بنابراین استراتژی تولید محتوا وب سایت یک امر ضروری می باشد که باید به آن توجه نمود. امروزه با توجه به افزایش رقابت در زمینه های کاری، شیوه تولید محتوا سایت کاملا تغییر کرده است و نویسندگان در تلاش اند، تا با سفارش تولید محتوای با کیفیت و منحصر به فرد پیروز این میدان شوند. همان طور که می دانید گوگل تعیین کننده جایگاه وب سایت ها می باشد و یکی از مهم ترین فاکتور هایی که گوگل در تعیین رتبه به آن بسیار توجه دارد ایجاد محتوا با کیفیت است.

ادامه نوشته

بهترین و بدترین زمان پست گذاشتن در لینکدین

بهترین و بدترین زمان پست گذاشتن در لینکدین

اگر چه محبوبیت لینکدین به اندازه فیس بوک و یا توییتر نمی‌باشد اما محبوبیت وب سایت کسب و کار لینکدین نیز به طور فزاینده‌ای روبه افزایش است. به خصوص با افزایش جمعیت کسب و کارهای (B2B) و کسب و کسب و کارهای (B2C). لینکدین از سال 2018، بیش از 500 میلیون کاربر دارد. بنابراین،  بازاریابن اینترنتی و افرادی که مولفه تجارت الکترونیکی در کسب و کار خود دارند، دلایل زیادی برای استفاده بهینه از آن دارند. بنابراین در این مقاله تصمیم گرفتیم تا راهنمایی‌های لازم برای صاحبان کسب و کار در زمینه‌ی بهترین و بدترین زمان پست گذاشتن در لینکدین را بیان کنیم. 

 

ادامه نوشته

چگونه یک صفحه شرکتی در لینکدین بسازیم؟

چگونه یک صفحه شرکتی در لینکدین بسازیم؟

 

 

اگر می‌خواهید کسب و کار خود را رونق دهید، شبکه­‌ی اجتماعی لینکدین بهترین گزینه است! شما با استفاده از قابلیت ساخت صفحه شرکتی در لینکدین می‌توانید به معرفی شرکت و محصولات خود بپردازید.

شاید از خود بپرسید شبکه اجتماعی لینکدین چه تفاوتی با اینستاگرام، فیسبوک و یا تلگرام دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که لینکدین معمولا برای بیزینس و ارتباط‌های شغلی ایجاد شده است. بنابراین برای بازاریابی و برندسازی انتخاب مناسبی است. شما می‌توانید با ایجاد یک صفحه­ شرکتی یا کمپانی پیج در لینکدین محصولات و خدمات خود را به سایر افراد معرفی کنید.

اگر می‌خواهید با نحوه­‌ی ساخت صفحه شرکتی در لینکدین آشنا شوید و کسب و کار خود را گسترش دهید، در ادامه‌ی مقاله همراه ما باشید تا اصول مهم ساخت صفحه­ شرکتی در شبکه­‌ی اجتماعی لینکدین را با هم مرور کنیم.

ادامه نوشته